Fietstochtje door de natuur van Zeewolde - Nijkerk - Ermelo - Zeewolde

Ik ben een persoon die totaal niet kan uitslapen. 6.00 uur in de morgen opstaan is voor mij al laat. Ik vindt het
prachtig om het licht te zien worden. Vooral in het voorjaar is het heerlijk. Achterdeur open en bij de eerste
aankondiging van het daglicht een aangenaam concert van de vogels. De dag is weer begonnen.

Vandaag neem ik je weer mee voor een fietstochtje. Heb je zin om mee te gaan. Spring maar achterop daar
gaan we.

 Vanaf Zeewolde heerlijk door het bos.

Toeristische routekaartje

De dijk op langs het water Nuldernauw richting Nijkerk


 Nog een lange weg te gaan.


 De brug die het nieuwe land (Flevoland) verbindt met het oude land (Nijkerk). We gaan van
rechts naar links over de brug.


Links van het fietspad.  De palen zijn van de netten waarin paling wordt gevangen.


 Rechts een beschermd natuurgebied waarvan ik de naam weer eens vergeten ben.
Dit schijnt een favoriete broedplaats van de blauwborst te zijn. Ik heb op de wetbsite
van de Vogelbescherming gekeken. Wat is ie mooi.


 Inmiddels zijn we over de brug richting Nijkerk en gaan we langs het water richting
Putten en vandaar naar Ermelo.


 Op dit punt komt de Schuitenbeek in het Nuldernauw. 
Deze monding van deze beek is over de gehele breedte door middel van bovengenoemde stenen
 gestremd voor boten. De stenen houden ook de algengroei tegen.  Jullie weten dat ik een prutser ben
op het gebied van fotografie maar het is een heerlijkheid om de grote hoeveelheden watervogels
te kunnen zien. Voor de ver gevorderde fotograaf en prachtig gebied om foto's te nemen
van unieke watervogels. 


 Rechts van het fietspad de polder Arkemheen. 


 Als ik naar mijn werk ga zie ik deze vogel regelmatig. En je raad het al dan is hij dichter bij
dan nu. Maar op die momenten roept de plicht (werk) en geen fototoestel bij me.


 In Putten aan de overzijde van het water de bossen van Zeewolde


 Door het mooie warme weer lijkt het alsof de zomerbloeiers nog eens hun pracht laten zien.


 Terwijl ook de paddestoelen zich weer laten zien.


 Mijn kinderen gaan naar school in Harderwijk met de veerpont. Wij gaan hier met de
pont van Ermelo naar Zeewolde. Aan de overzijde van het water mijn woonplaats.


 Beetje onscherp maar ik was dankbaar dat hij mij gedag zij.


 Een paar overzichtjes vanaf de veerpont.


 Combinatie van antiek en modern schip


Heel veel zwanen te zien. Ik zeg het maar even want op de foto is moeilijk te zien wat het is. hahahah.
Bijna weer thuis.

De vele windmolens in ons gebied leid bij heel veel mensen tot ergernis als zijnde horizonvervuiling.
Maar deze molens zijn voor het milieu heel veel beter dan de oude steenkolen centrale voor
het opwekken van onze energie.

Ik hoop dat deze fotoserie niet te lang is geweest. Maar ik heb echt genoten van
 deze geweldige dag.

Hoop dat jullie allemaal genoten hebben van het mooie weer.

Hartelijke groet uit
mijn kleine paradijs.



Reacties


Populaire posts