Helleborus Orientalis Picotee

Soms heeft een kleine tuin voordelen. Bij mij valt de schade als gevolg van de vorst aan de Helleborussen gelukkig mee maar bij vele tuinliefhebbers is dit een ander verhaal. Vandaag de variƫteit Picotee. Een prachtige soort vindt ik. Een Helleborus heeft tijd nodig om zich goed te settelen. Aangezien ik een verkeerde plek voor de plant had gekozen moest ik haar noodgedwongen verplaatsen en dan duurt het weer even voordat de plant goed op gang komt.

I am greatfull that the last heavy frost we had did not damage my Helleborus. For a lot of gardeners in our country the late frost destroyed the flowers. This plant is still a small lady because I re-planted her a couple of times. The Helleborus needs time to settle down in the garden.










Als je echt mooie Helleborussen wil zien neem een kijkje op de website van Wies http://www.destekkentuin.nl/ . Ik wist niet dat er zoveel soorten waren. Zij houd 16 en 17 maart 2012 open tuindagen en er zijn veel planten te koop.

Een heerlijk weekend toegewenst uit mijn kleine paradijs.

I wish you all a lovely week

Marijke

Reacties


Populaire posts