Appelbloesem

De velden van de bollenboeren zijn bijna al zonder kleur. De koppen van de
tulpen zijn er al af. Een vreemd gezicht nu die kleurloze vlakte.
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar het lijkt hier wel volop herfst. Gisteren was de
wind zo hard dat de violen afbraken en mijn potten buiten omwaaiden. Op dit moment
komen de fruitbomen weer in bloei.  De stortbuien en de wind doen mij afvragen of er
nog bloesem heel blijft om te worden bestoven. Bijen zie ik dan ook nauwelijks. We
zullen maar geduldig blijven afwachten.

Overhere the weather seems to be Autumn. Yesterdag the very strong wind broke
down a lot of flowers in my garden. I wonder if the blossoms will be pollinated by the bees
I did not see lot of bees. Heavy rain destroyed the flowers. So I wonder if there will be
apples in september. I have to wait and see what is going to happen.


















De kwekers proberen fruitteelt voor iedereen mogelijk te maken zelfs voor in de pot
op het balkon zoals deze Malus Rubens. Geen lange takken maar bloesem dicht op
de stam. Een welkom exemplaar voor mijn kleine tuin ook.

The fruit tree growers did find a way to grow your own fruit even in a pot on
the balcony. No long branches but blossom as close as possibble to the bark of
the tree.





En hier de bloesem van Malus Redsentinel het sierappeltje

And here the blossom of the crabapple Malus Redsentinel



Ik hoop dat de bijen toch nog hun werk kunnen doen en niet thuisblijven 
vanwege het slechte weer.

I hope the bees can do theire work and they don't stay home 
because of the bad weather.

Hoop dat jullie allemaal gaan genieten van dit lange weekend.

I hope you will enjoy your weekend

Marijke

Reacties


Populaire posts