Gazania splendens

Na de strenge vorst heb ik een hoop planten verloren helaas. Gisteren heerlijk bezig
geweest in de tuin en alles weer een beetje geordend en verplaatst zodat er weer een
beetje gevulde borders ontstaan. Ik heb vorige week deze schoonheid gekocht.
Wat ik weet is dat ze onze winters niet doorstaat, prima geschikt 
is voor balkonbakken en bij mij dus in een pot op het terras geplaatst is. Volle zon heeft
ze nodig want in de schaduw opent ze haar bloemen niet. Wat ik het mooiste vind is dat in
haar bloem nog eens een heel klein geel bloemetje opent zoals je kunt zien in de rode.

After the strong frost I've lost a lot of my favorite perenials. Yesterday it was a
perfect day to re-organize  the border. Last week I spoild myself with this beauty.
 What I do know is she can't survive our winters. If I want
her back I have to collect her seed. Best is to grow her in containers in full sun,, In the shadow
she closes her flowers and won't open it. The miracle of this flower that she opens a little
tiny yellow flower in the flower as you can see in the red flower.





Ik hoop dat mijn passie voor bloemen jullie niet gaat vervelen.

I hope my passion for flowers does not bore you.

Wish you all a lot of sunshine

Marijke



Reacties


Populaire posts